Larnaca/Aiya Napa

Kommentera

Nästa stopp, Aiya Napa!

I denna stad där turismen och livslusten flödar har jag spenderat mina tre senaste nätter. Aiya Napa är staden som alltid pulserar, och dit människor vallfärdar för att leva ut sina lustar till fullo. Staden är ett paradis för den som söker livets goda behag i ett överflöd av mat, shoping, alkohol, droger och sex. What hapens in Aiya Napa stays in Aiya Napa.

Jag hqr varit här i tre dagar och hälsat på Jessica. Vi har haft fantastiska dagar tillsammans. Första dagen hyrde vi en boggy (en slags hybrid mellan bil och moped) och åkte ut ur staden för att utforska turistmekkat från bergstoppen. Vi avslutade dagen på stadens nöjesfält, men det blev inga attraktioner av vildare grad än några varv i Parishjulet.

 Sista natten var vi båda väldigt trötta, själv hade jag tänkt att lägga mig kl 19 och Jessica skulle jobba. När det istället visade sig att hon skulle vara ledig bestämde vi oss så klart för att ta vara på de sista timmarna tillsammans och gick ut för att köpa varsin drink. På Bedrock café (ett café med familjen Flinta-tema) var det live musik med möjlighet att önska låtar (vårt bidrag; Scientist av Coldplay), desserter i oblyga mått, samt karaoke. Vi var precis på väg att avlägsna oss innan kareoken skulle börja, men först var vi så klart tvungna att fotografera oss tillsammans med Fred Flintas vän Barney innan vi skulle gå hem. Det slutade med att vi blev kvar på Bedrock café tillsammans med Barney, gick upp på Karaoke scenen två gånger var, och stannade tillslut uppe till kl 5. Vi var båda väldigt nöjda och glada över kvällen.